Wednesday, July 28, 2010

selamat menyambut Ramadhan yang mulia....

Bulan ini menjelang lagi... selalu  ku terkenangkan ibu ku yang telah pergi... walau pun telah lama berlalu tetapi kenangannya tetap dihati.... aku berjalan dengan liku-liku sendiri tetapi tabah menghadapi.... kadang-kadang melihat orang lain merasa mempunyai keluarga lengkap membuatku cemburu... tetapi dia lebih sayangkannya.... semoga mak sentiasa di cucuri rahmat dan tenang di sana.... Dari Anak Mu....


"Dan bersabarlah kamu terhadap apa yang menimpa kamu. Sesungguhnya ia merupakan perkara yang memerlukan keazaman (yang kuat)" (Surah Luqman 31: 17)



"Dan Kami pasti memberikan ganjaran kepada mereka yang bersabar, dengan ganjaran yang terbaik di atas apa yang mereka lakukan" (An-Nahl 16: 96)




"Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabar bakal beroleh ganjaran mereka dengan keadaan yang tidak dapat dihitung." (Az-Zumar 39: 10)


Dialah yang memberi rahmat kepadamu dan malaikat-Nya (memohom ampun untukmu) supaya dia mengeluarkan kamu daripada kegelapan kepada cahaya yang terang. (Surah Al-Ahzab: Ayat 43



Sesungguhnya Allah menyintai orang yang berjuang pada jalan Nya (untuk membela agama) dalam satu barisan yang kukuh seolah-olah satu bangunan yang kukuh.(Surah As-Soff: Ayat 4)



No comments:

Post a Comment